13/08/2017

נכתב על ידי: טל זהרני בשיתוף עם ישראל אליהו, מנהל במחלקת הנדל"ן.

בלובי של מלון "אלופט" (Aloft) שנפתח רק לפני חצי שנה בקווינס, ניו יורק, יושב גליל אפור בגובה שני מטרים מאחורי דלפק הקבלה. הגליל הזה, העונה לשם בוטלר (Botlr), הוא רובוט שמתפקד כמו משרת אישי (Robot + Butler). האורחים ב-18 הקומות של מלון אלופט ימצאו עצמם לעתים קרובות חולקים מעלית עם הבוטלר (המשרת הרובוטי), ובמקביל הוא גם יספק להם שירותים קטנים כמו משלוחים של מברשות שיניים, נייר טואלט ובקבוקי מים.

איך זה עובד? הנה דוגמה: פקיד הקבלה במלון מניח מברשת שיניים בגוף הרובוט ונותן לו הוראה תכנותית להעביר את הפריט לחדר. על המסך של בוטלר (הרובוט), שגודלו לא עולה על זה של אייפד, מופיעות שתי עיניים מחייכות יחד עם המסר: "אני מבצע משלוח". הרובוט נוסע במסדרונות המלון, ממעלית אל מעלית, מתקשר אלחוטית עם המעלית ולוקח את המשלוח לקומה הרלבנטית ממש עד דלת הלקוח. ברגע שהרובוט ביצע את המסירה, הוא חוזר בשקט למקומו בלובי.

מריוט היא לא רשת המלונות היחידה שנכנסה במלוא המרץ לתחום המלונות הדיגיטליים, אבל היא ללא ספק השחקנית הגדולה בתחום. קו מוצרי הלייפסטייל של מריוט מורכב מ-10 מותגים שונים, ובהם Moxy ו-Aloft, שתוכננו מתוך מחשבה שדיגיטל יכול לספק לצרכנים הבטחה לחוויות בלתי נשכחות שהם יוכלו לחלוק. כשאנשים מתארחים במלונות לייפסטייל, הם לרוב מחפשים חוויה שהיא מעבר למיטה ולדברים בסיסיים הם רוצים משהו שהם יוכלו לספר עליו סיפור או שיספק להם איזושהי חוויה, גם אם זה רק ל-24 שעות.

Moxy, המותג החדש ביותר של הרשת שהושק בשנת 2014, מעניק ללקוח מגוון חוויות יוצאות דופן. כך למשל, בכל אחד מעשרת המלונות של Moxy יש קיר וידאו שמשתף תוכן אינסטגרם שצילמו אורחים ותייגו בהאשטג #AtTheMoxy. הקיר הזה מכונה "ספר האורחים". האורחים שמבצעים צ'ק-אין בבר באמצעות אייפד במקום בדלפק קבלה, נהנים ממשקה חינם. במלונות אפשר למצוא אלמנטים שונים כגון גופי תאורה מסוגננים, ציורי קיר צבעוניים ואמנות מקומית. האורחים יכולים גם להצטלם ב"מעליות סלפי", שיש בהן אטרקציות כמו מסגרות תמונה או ציטוטים שנכתבו בשפתון על המראה.

בשונה מ-Moxy, מותג Aloft הוותיק יותר (הושק ב-2008) מכוון לקהל בעל ידע טכנולוגי מתקדם, ויש לו כבר מעל 100 סניפים ברחבי העולם. באלופט תמיד מחפשים טכנולוגיה מתקדמת שתשפר את חווית הלקוח, ולכך ניתן למצוא מבחר דוגמאות- הן בכניסה לחדר באמצעות סמארטפון במקום מפתח ועגלת יין ניידת שמוזגת יין באופן אוטומטי כאשר מפעילים אותה עם כרטיס מפתח של אורח במלון.

בכל הנוגע לפרסום, שני המותגים לא פועלים דרך הצינורות המסורתיים. רוב תקציבי השיווק שלהם מופנים למדיה החברתית, שהפעילות בה מנוהלת In-House. מריוט היא כיום רשת המלונות הגדולה ביותר בעולם לאחר שרכשה את מלונות Starwood בספטמבר 2016.