22/11/2020

1. השקעה מואצת בתהליכים דיגיטליים

המעבר המהיר לשימוש באמצעי תשלום דיגיטליים ובשירותים מקוונים אחרים, הוא מהשינויים המשמעותיים ביותר בהתנהגות הלקוחות בצל משבר הקורונה. השינוי הזה מאיץ תהליכים גם בחברות, שבתגובה משקיעות יותר באפיקים הללו. האצה זו תמשיך להניע השקעות בתחום הפינטק, בתקווה להצליח במציאות החדשה.

2. עולם הפינטק שולח זרועות

על מנת להגדיל את נתח השוק ולהתמודד טוב יותר עם תחרות, פינטקים בוגרים ימשיכו להתרחב אל שטחים חדשים כדי להניב יותר ערך ללקוח.

3. לא טוב היות הפינטק לבדו (איחודים)

פינטקים צעירים רבים מתקשים למצוא המשך מימון, ולכן סביר שנראה עלייה במיזוגים בין חברות פינטק לצד הגדלת היקף הרכישות מצד משקיעים שמחפשים הזדמנות חדשות. 

4. עליית הפלטפורמות כמודל עסקי 

פלטפורמות וחברות טכנולוגיה גדולות ימשיכו להתרחב אל תחומי שירותים פיננסיים כמו תשלומים, כדי להרחיב את היצע השירותים שלהן, להקל על הלקוח בשלבים שונים של האקו-סיסטם הדיגיטלי ולהניע התרחבות אל תוך שווקים חדשים.

5. עליה בהשקעות התאגידים

אנחנו צופים עלייה בהשקעות מצד תאגידים בתחום הפינטק - לא רק בטכנולוגיות מכוונות-לקוח, אלא גם השקעה בתשתיות שמאחורי הקלעים כאמצעי לשיפור התפעול ולניהול טוב יותר של עלויות.

6. רגולציה כהזדמנות לצמיחה

בין אם בנושא בנקאות פתוחה, הנפקת רישיונות חדשים או במטרה לשמור על פרטיות הלקוחות, ממשלות ברחבי העולם ימשיכו לקדם רגולציה. בעוד שהמטרה העיקרית של הרגולציה תהיה לשמור על הצרכנים, היא תשמש לטיפוח השקעות פינטק ולעידוד צמיחה בסקטור הפעילות הזה.

 

למאמר המלא